8. 4. 2006

Jakosenova mlha

Jakosen nezklamal a svůj první skutečný záznam na svém blogu věnoval mé osobě. Velmi mě tím pobavil, protože obsah je v typickém jakosenovském dadaistickém stylu, odtržen od reality a je (jako celý jeho blog) pouhým kopírováním (velice mizerným) jiných, tedy především mě. Dávno známý duševní upír je Jakosen, a já mu tak také celou věčnost říkám. Teď mi to zdrcujícím úderem vrátil. Trošku invence Jakosene!

Celý text je úsměvný. Jakosen mě již po tisící obviňuje z mlžení, jenže co znamená mlžení v Jakosenově slovníku? „Zase mlžíš“ jsou slova, která Jakosen obvykle používá, když nepochopí, co mu oponent říká. A taková situace nastává vzhledem k Jakosenově omezenému rozhledu velmi často. Zejména jeho naprostá nevzdělanost v oblasti přírodních věd způsobuje, že je pro něj jakýkoliv fyzikální, matematický či logický argument mlžením. Není pak divu, že já na Jakosena působím jako kropicí vůz s přídavným rozprašovačem. Jako pantheista jsem s vědeckými argumenty kamarád.

I další Jakosenovy výtky vůči mé osobě jsou podobného charakteru. Rád bych se však zastavil u překrucování, vytrhávání z kontextu a lží. Co si myslet o takovém obvinění od člověka, který mi v tomtéž textu do úst vloží větu: „Hitler měl vyhrát válku, v Evropě by byl větší pořádek.“ He. Že by diskordián chaotik jako já chtěl někde dělat pořádek? Taková slova jsem samozřejmě nikdy neřekl. Jakosen asi naráží na mé prohlášení, že když už se Hitler přehnal Evropou, měl padnout až po té, co by zlikvidoval bolševický mor. Skutečně bych rád vyměnil několik let fašismu za několik desítek let ještě horšího bolševismu. Svobodná Evropa mi je totiž na rozdíl od marxisticky smýšlejícího Jakosena nade vše.

Lže a překrucuje Jakosen záměrně? Možná. Spíš si ale myslím, že ne. Prostě nedokáže rozlišovat přesné významy vět a slov. Jak říká staré přísloví: Nikdy nepřikládej zlu to, co lze vysvětlit obyčejnou hloupostí.

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Jediné,co mě mrzí, Kubíku, je to, že se do Dana sám navážíš. U sebe to nevidíš. Pod svícnem je největší tma. Co se týče mě, mám vás ráda oba :-)

peruťák řekl(a)...

Navážím. Co jiného s hlupákem, který svou hloupost vydává za ctnost? Jistě, ignorovat. Ale na to je Jakosen příliš vlezlý a někdy příliš komický.

Anonymní řekl(a)...

On totiž Jakosen působí komicky hlavně proto, že cítí nutkavou potřebu reagovat na vše, co se objeví v meditaci na skle. To nevadí, že o tom nikdy neslyšel či nečetl, přesto bere jako svoji občanskou povinnost nutnost reagovat a podělit se s námi o své "hluboké" myšlenky. A ony jsou vskutku hluboké... Skoro jako Styx. Ale, satanžel, i tak prázdné a bezobsažné :o)
Kdyby hovořil jen o tom, o čem alespoň něco málo ví, 99% jeho komických výstupů by se vůbec nemuselo konat.
On by toho totiž moc nenamluvil...

Anonymní řekl(a)...

Já bych Dana takle nepodceňovala...a hodnotit znalosti jiného člověka, znamená myslet si, že ty máš dost znalostí k tomu, aby jsi druhého hodnotil, tudíž se pak z hodnotícího člověka stává daleko arogantnější a navíc hloupější než ten, který je hodnocen.

Anonymní řekl(a)...

Máš do jisté míry pravdu, Al - neznám ho a možná ho i podceňuji, ale to, co jsem napsal, za tím si stojím.
Z toho, co převádí na chatu, mě jímá děs a hrůza...
Možná je to jen nějaká jeho role či hra, kterou jsem nepochopil, ale pravdou je, že to, čím nás na chatu oblažuje, by bylo (ve většině případů) k smíchu (pokud by to nebylo spíše k pláči).

Například Jakosenova oblíbená věta: "Nevědomost je síla."
Pokud by byla nevědomost skutečně silou, pak by byl Jakosen ten nejsilnější na celém světě :o)

Jakosen je možná v jistých směrech velmi vzdělaný, ale například ve fyzice či chemii jsou jeho znalosti na úrovni silně oligofrenního jedince. Na tom by samozřejmě nic až tak špatného nebylo (třeba já mu zase nesahám ve znalostech klasické hudby ani po kotníky), ale problémem Jakosena je, že se cítí být expertem na vše. A cítí nutkavou potřebu hovořit o všem - obzvláště o tématech, kde je jeho elementární neznalost obzvláště úsměvná. A když už je mu dokázáno, že plácá nesmysly, tak je dokonce i rád a ve své neznalosti se rozkošnicky rochní jako prase v močce a dělá z ní ctnost.

A ke tvé poznámce o hodnocení znalostí jiného člověka... Promiň, ale to je maličko blábol.
Copak ve škole učitel nehodnotí tvé znalosti?
Copak ty u svých žáků, které učíš anglicky, nehodnotíš znalosti?
Copak při výběru svého partnera nepřihlížíš (mimo jiné) i k úrovni jeho znalostí (tedy je hodnotíš) a názorů? Určitě hledáš někoho, s kým si budeš rozumět a podobné zájmy a znalosti jsou jedním ze základu harmonického a vyrovnaného vztahu (alespoň do jisté míry).
Copak když ses učila anglicky či hrát na klavír, tak jsi nebyla hodnocena a toto hodnocení pro tebe nebylo důležité a nebylo ti nápomocné při dalším sebezdokonalování?
Copak při diskuzi s jiným člověkem neproběhne vzájemné hodnocení znalostí (či jak to nazvat)? A na základě tohoto hodnocení pak pokračuješ v další komunikaci? Pokud bys jeho znalosti nezhodnotila, pak bys ztrácela čas diskusemi o filosofii např. s vědcem-chemikem , který o ní neví nic a on zase s tebou diskusí třeba o adhezi a kohezi. Jistě, povídat si o tom můžete, ale určitě je lepší, když střízlivě zhodnotíte své znalosti a zájmy a zvolíte téma, o kterém oba něco víte a baví vás - třeba film či divadlo...